Bir deney, Meta\’nın sahip olduğu Instagram platformunun çocuk kullanıcılara müstehcen içerikler önerdiğini gösterdi. Instagram ise bu deneye ilişkin herhangi net bir açıklama yapmaktan kaçındı. Detaylar içerikte. ?
Kaynak: 1
Instagram\’ın algoritmasının kullanıcıların ilgilerine göre şekillendiği artık genel olarak bilinen bir bilgi.
Bu algoritma özellikle kısa videolar olan Reels seçiminde kullanıcı ilgisini temel alıyor ancak Wall Street Journal\’ın özel haberine göre Instagram bu algoritmayı çocuklara cinsel ilgi duyan yetişkinler için de benzer şekilde kullanıyor.
Gazetenin editörleri, çocuk ve gençlerin hesaplarını takip eden çok sayıda yetişkin erkeğin aynı zamanda çocuklarla ve yetişkinlerle ilgili cinsel içeriklere de ilgi gösterdiğini tespit etti.
Journal, bu durumu test etmek için genç jimnastikçileri, amigo kızları, çocuk ve genç influencer\’ları takip eden hesaplar oluşturdu.
Bu test hesaplarına çocukların müstehcen görüntüleri, cinsel içerikli yetişkin videoları ve büyük Amerikan markalarının reklamları dahil olmak üzere müstehcen içerikler sunuldu.
Test hesapları önerilen bazı içerikleri takip ettiğinde daha da müstehcen içerik ve reklamlarla karşılaştı.
Bazı örneklerde lateks bebeği okşayan birinin videosu, yüzü gizlenmiş genç bir kızın karnını açtığı bir video ve flört uygulaması Bumble\’ın reklamı aynı akışta yer aldı.
Benzer şekilde 10 yaşında bir kız çocuğuna sarılan bir adamın görüntüsü PizzaHut reklamından sonra gösterildi.
Buna karşılık Instagram\’ın çatı şirketi Meta, Journal\’ın testlerinin milyarlarca kullanıcıyı temsil etmediğini, bunun üretilmiş bir deneyim olduğunu iddia etti.
Şirket, algoritmaların neden bu tür videoları aynı akışta gösterdiğine dair bir açıklama yapmazken reklam verenlere reklamlarının nerede görüneceği konusunda daha fazla kontrol sağlayacak yeni bir hizmet sunduğunu belirtti.
Ayrıca her ay standartlarına uymayan dört milyon videoyu yayından kaldırdığını ekledi.